جاذبه هاي گردشگري بمبئي

تور بمبئي,تور هند,تور لحظه آخر بمبئي,تور بمبيي نوروز 96,رزرو آنلاين تور بمبئي,رزرو تور لحظه 90 بمبيي – تور هندوستان تور بمبئي

جاذبه هاي گردشگري بمبئي

۱۰ بازديد

درباره ي هند

جاذبه هاي گردشگري بمبئي

يكي از شهر هاي هند كه به پايتخت تجاري نيز در هند و جهان شهرت دارد داري مناطق گردش گري بساري مي باشد جمعيت اين شهر ۱۴ مليون مي باشد كه پر جمعيت ترين شهر هندوستان كي باشد. با ما همراه باشد تا با جاذبه هاي گردش گري اين شهر پر جمعيت آشنا شويد .

جاذبه هاي گردشگري بمبئي
دروازه هند

دروازه هند كه يادگاري از دوران استعمار انگليس مي باشد در حال حاظر به يكي از مناطق گردش گردي در هند تبديل شده است كه در سال ۱۹۲۴ به عنوان ياد بود سفر پادشاه چهارم انگگليس و همسر پادشاه در هند ساخته شه است .اين مكان يكي از مكان هاي مهم گردش گري در هند محسوب مي شود.واين منطقه مربوط به ترك استعمار گران انگلسي نيز مي باشد در هن نمادي از اين دوران مي باشد ..

۱

موزه پرنس ويلز

موزه پرنس ويلز همان طور كه از نام اين موز معلوم هست آثاري كه در اين موزه يافت مي شود مربوط به ورود پرنس ويلز به هند در سال ۱۹۰۵ مي باشد در اين موزه مي توانيد آثارهايي از دوران هاي مختلف تاريخ هند را مي توانيد مشاهده كنيد از جمله آثار هنري و حياط وحش. اين موزه در بين سال هاي ۱۹۰۴ و ۱۹۱۴ ساخته شده است.

۲

تاج محل

يكي از مناطقي كه همه ما مي دانيم كه درهند قرار دارد و شايد بارها اسم اين محل به گوشمان رسيده است تاج محل مي باشد .اين محل يكي از با شكوه ترين آرامگاه در تاج محل قرار دارد كه مربوط به همسر ايراني تبار پنجمين امپراتور گوركاني است كه در تاج محل قرار داد.

۳

هتل تاج محل

يكي از زيبا ترين هتل ها در هند هتل تاج محل مي باشد كه يكي ار مناطق گردش گري دروازه هند نيز محسوب مي شود اين هتل به دستور جمشيد جي تاتا ساخته شده است كه در حال حاظر گردش گران بسياري را به سوي خود جلب كرده است.
۴

پايانه چاتراپاتي شيواجي

يكي ديگر از مناطق گردش گري در هند ايستگاه قطار بمبئي مي باشد كه حتي شهره جهاني دارد .نام اين ايستگاه ملكه ويكتوريا مي باشد كه همان طور كه از اسم اين ايستگاه معلوم هست مربوط به دوره استعمار انگليس مي باشد. اين ايستگاه در ميراث جهاني يونسكو نيز به ثبت رسيده است. اين ايستگاه در شهر بمبئي به يكي از مناطق پر رونق گردش گي تبديل شده است .
۵

موزه ويكتوريا

يكي ديگر از موزه هاي ديدني كه در هند وجود دارد موزه ويكتوريا مي باشد كه در بين باغ هاي زيبا قرار دادر كه به آن باغ موزه مي گويند و مساحت اين باغ موزه ۲۲ هزار هكتار مي باشد و در آن مجموعه بسيار زيبا از تاريخ هند را مي توانيد مشاهده كنيد .اين باغ از نظر معماري شهرت خاصي دارد.

۶

غار فيلها يا غارهاي الفانتا

در هند جزيره اي وجود دارد كه مي توانيم بگوييم يكي از عجيب ترين جزيره هاي مي باشد با نام هاي مختلف اين جزيره با نام هاي جزيره ميمونها و جزيره فيلها شهرت دارد در اين جزيره غاري وجود داد كه از طرف يونسكو به ثبت مل نيزهم رسيده هست در اين جزيره غاري وجود دارد با نام غار فيلها كه گردش گران بسياري را به سمت خود كشيد است و هندوها با تورهاي ويژه گردش گران را به اين مناطق مي برن اين جزيره به فاصله ۴۵ دقيق در جنوب بمبئي قرار دارد.
۷

مجموعه هنري جهانگير

مجموعه هنري جهانگير كه در سال ۱۹۵۲ ميلادي در بمبئي تشكيل شده است اين بنا داري چهار سالن بزرگ مي باشد كه در آن مي توانيد آثار هنري هند را مشاهده كنيد.

۸

كتابخانه ديويد ساسون

كتابخانه ديويد ساسون كه در سال ۱۸۷۰ تشكيل شده است. اين كتاب خانه با دارا بودن صد هزار كتاب يكي از بزرگترين كتابخانه در هند مي باشد . اين كتاب خانه در شهر بمبئي هند قراردارد.

۹

كملانهور

يكي از پارك هاي زيبا در هند پارك كملانهور مي باشد كه با مساحتي بالاي ۴۰۰۰ متر مربع يكي از بزرگترين پارك هند مي باشد كه به افتخار همسر جواهر لعل نهرو نخستين نخست وزير هند پس از استقلال هند به نام كملانهور پارك شهرت يافت. مناظر بكر و چشم اندازهاي زيباي اين مكان از جمله چيزهايي است كه هر توريستي را به اين پارك مي كشاند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.